22 Mart 2014 Cumartesi

OSMANLI PİLAVI


MALZEMELER:1/2 kilo patlıcan- 1/2 kilo kuzu kol kuşbaşı- 4 tane sivri biber- 3 tane domates- 3 su bardağı pirinç- 1 kuru soğan- karabiber- tuz.1 yemek kaşığı teremyağ.
 

YAPILIŞI: Patlıcanlar uzunlamasına kesilip tuzlu suda bekletilir,sıkılır,kızartılır. Biberler de kızartılır. Et soğan,tuz,karabiber ile sotelenir,pişirilir. Pirinçler tuzlu kaynar suda bir saat bekletilir. Kızarmış Patlıcanlar tencereyi kaplayacak şekilde dizilir,üstüne kızarmış biberler eklenir. Pişen et sürülerek biberlerin üstüne eklenir, üstleri yuvarlak dilimlenmiş domateslerle kapatılır. Süzülüp yıkanan pirinç eklenir. Pirinçlerin üstüne bir kaşık teremyağ konarak,3 su bardağı su,2 su bardağı et suyu eklenir.önce yüksek ateşte ,kaynayınca düşük ateşte kapalı bir şekilde 15dakika pişirilir.altı kapatılıp,havlu kağıtla derlemeye bırakılır. Ters çevrilerek servis tabağına alınır.

                                    AFİYET OLSUN...

8 yorum:

  1. Benim harika arkadaşım yine döktürmüş çok güzel görünüyor tadı da bence mükemmeldir..Ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler arkadaşım,gel birlikte yiyelim...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyo Güştüm ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık değişik ve güzel bir pilav olmuş afiyet şifa olsun..
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin canım,teşekkürler. Seni takip ediyorum çok güzeller ..ben bu konuda yeniyim,desteğin için teşekkürler.gunosabla.blogspot.com. Da beklerim.

    YanıtlaSil
  6. Harika gorunuyor ! Mimini okudum buraya gectim :)

    YanıtlaSil
  7. çoook harika görünüyor üfff

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler canım. Çalıştığım için pazar günleri yapabildiğim yemekleri yayınlıyorum. Daha yeniyim blog olayında :-))

    YanıtlaSil